Artis Peluk Cium Lagi!!!



Aku setuju sangat dengan Sitijarum (Pancaindera) pasai bab-bab peluk cium antara artis lelaki dengan perempuan. Baik yang dah veteran atau yang junior. Kalau yang dicium itu dah pangkat datuk sekalipun dalam Islam tetap tak boleh. Apatah lagi dikhalayak ramai. Kalau sembunyi-sembunyi tu takpalah. Sembunyi betul-betul jangan sampai orang nampak!!! Tapi Allah nampak.... Kalau dah nak peluk cium cara sembunyi kita sebagai ahli masyarakat dah tak boleh buat apalah... Itu hak mereka. Nanti Allah yang beri hukumannya... Tapi kalau dah di khalayak umum, kita ada hak tegur. Kalau tak tegur pun, niat dalam takmau jadi macam mereka tu pun dah memadai. Lepas dah tanggungjawab kita sebagai sesama umat.
Cuma aku heran kenapa Sitijarum tak belasah artis-artis wanita yang pakai seksi. Dahlah tak tutup aurat!!! Berpakaian menjolok mata. Atau kayu ukur menjolok mata bagi kita orang Islam ikut barat kot... Sebab tu Sitijarum tak kata apa. Kalau itulah kayu ukuran kita bermakna dunia akan lingkup. Ya, dunia Islam akan lingkup. Tapi aku heran bila si Faizal Tahir buka baju terus kena gam... sedangkan aurat lelaki dalam Islam pusat sampai ke lutut.
Aku dah mula pening tentang hukum aurat dalam Islam. Lelaki kena berpakaian sopan tak boleh buka baju. Perempuan pulak tak perlu tutup aurat siap boleh pakai ketat-ketat, terdedah sana-sini dan tak kena GAM. Sitijarum tolong jawab.

0 comments :: Artis Peluk Cium Lagi!!!

Post a Comment