Wahai orang Islam...

Sebagai orang Islam rasanya aku terpanggil lagi untuk membicarakan soal penggunaan Kalimah Allah oleh satu gereja dalam penerbitannya. Aku ingin bertanya kenapa pihak kristian tidak menggunakan kalimah Allah ini sejak dulu lagi? Mengapa tiba-tiba sekarang? Aku juga sering tengok filem-filem barat yang para pelakonnya sering sebut "Jesus Christ" bila sesuatu berlaku.
Mengapa tak sebut saja "Allahuakbar" macam orang Melayu Islam di Malaysia? Aku rasa kamu semua tau siapa Jesus Christ? Fikir-fikirlah, adakah ini salah satu daripada perancangan yang halus untuk menawan Islam? Tapi aku ragu-ragu... sedangkan selama ini mereka berjaya menyesatkan ramai Melayu Islam dengan mengunakan medium hiburan dan propaganda. Mengapa perlu untuk mereka bersusah-payah ke mahkamah untuk menggunakan kalimah Allah? Mengapa?
Adakah mereka mengambil kesempatan di atas situasi politik di Malaysia sekarang? Benarkah? Aku sekarang menjadi keliru dengan situasi politik di antara Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional. Aku pelik sampai ada yang sanggup kata Lim Guan Eng komunis!!! Bukan aku kata tapi geng Pakatan Rakyat jugalah. Betulkah? Aku tak taulah... sebab aku tak kenal Lim Guan Eng. Tapi semua ni berlaku sejak Pas kata takpa orang bukan Islam guna ayat Al-Quran untuk berdakwah kat orang Islam... TAK PELIKKAH BUNYINYA??? KAFIR GUNA AYAT AL-QURAN UNTUK MENDAKWAHKAN ORANG ISLAM. Wah! Wah! Pertama kali berlaku dalam dunia. Tapi takpalah sebab Parti yang mendokong agama Islam benarkan biarlah mereka tanggung dan jawab di akhirat kelak.
Lagi satu Menteri Besar Kelantan kata dia akan pelan-pelan sampaikan dakwah Islamiah kepada sekutu pakatan mereka.. yakni DAP lah maksudnya. Katanya Nabi pun ambil masa 23 tahun. Kena sabarlah, ini baru sekejap saja. Aku nak tanya Nik Aziz kenapa baru sekarang dia nak Dakwah kepada DAP? Kalau dia betul-betul ulamak yang memperjuangkan Islam aku rasa 20 tahun duhulu lagi dia akan Dakwah DAP. Bukan sekarang.. Nampaknya Nik Aziz memang benar-benar ulamak Politik sebenar..... fikir-fikirlah.....
Inilah akibatnya bila menggunakan Islam untuk kepentingan diri sendiri. Islam ini untuk semua..... Kalu Nik Aziz tak penting diri dia aku ingat Lim Kit Siang, Karpal Singh, Lim Guan Eng dan ahli DAP sekarang semua dah masuk Islam... Aku doakan Nik Aziz berjaya mengIslamkan Lim Guan Eng, Lim Kit Siang, Karpal Singh dan ahli DAP seluruhnya. Kalau tak masuk Islam pun aku harap mereka boleh menerima HUKUM HUDUD DAN MALAYSIA SEBAGAI NEGARA ISLAM. Semoga Allah kuatkan Nik Aziz dalam dakwahnya. Marilah kita sama-sama berdoa.
Marilah kita sama-sama rapatkan barisan muslimin dan muslimat... Kita harus berdakwah agar semua Kafir di Malaysia masuk Islam. Kalau tak masuk pun setuju dengan undang-undang Islam.
Tapi bolehkah PAS? Nak laksana hukum HUDUD pun tak berjaya lagi... Nak tubuh NEGARA ISLAM pun tak berjaya..... Jangan kita kutuk orang yang tolak Hudud sedangkan kita sendiri pun tak mampu laksanakan hukum HUDUD...... Ok lah.....Hidup ISLAM.
Kepada sesiapa yang tak paham apa yang aku tulis... perhatikan rentetan peristiwa di bawah...
.
.
1) Pemimpin DAP (Kafir) guna Ayat Al-Quran untuk berceramah.. PAS kata boleh takdak masalah. Gila ka apa? KAFIR GUNA AYAT AL-QURAN MENDAKWAHKAN ORANG ISLAM.
.
.
2) Pihak Gereja (KRISTIAN) mendapat Hak untuk guna kalimah ALLAH dalam penerbitan mereka... Gila ka apa? KAFIR NAK GUNA KALIMAH ALLAH UNTUK MENDAKWAHKAN ORANG KAFIR..
.
.
FIKIR-FIKIRLAH......

0 comments :: Wahai orang Islam...

Post a Comment